U14-1 Communicatieve en sociale vaardigheden

Goede communicatie is onmisbaar voor iedere chauffeur of logistiek medewerker die dagelijks contact heeft met klanten. In deze cursus leer je effectief communiceren, professioneel omgaan met klantverwachtingen en bijdragen aan een positief imago van het bedrijf.

Communicatieve en sociale vaardigheden
Certificaat label

Effectief communiceren en professioneel klantcontact

Als chauffeur vertegenwoordig je het bedrijf waarvoor je werkt bij klanten. Hierdoor is het belangrijk dat de communicatie met de klanten goed verloopt. Voel jij je verantwoordelijk voor de communicatie en het goede imago van het bedrijf waar je voor werkt? Dan is de cursus Communicatieve & sociale vaardigheden van ’t Web wat voor jou! Tijdens de cursus leer je onder andere over beroepshouding, verbale en non-verbale communicatie, klachtafhandeling, feedback, omgaan met stress, klantbenadering en cultuur. Tijdens de cursus ga je vervolgens ook oefenen met de geleerde theorie, door middel van een praktijk spel. 

De cursus is een erkende nascholingsmodule van Code 95 (U14-1) en na het volgen van de cursus heb je 7 nascholingsuren behaald. 

De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden wordt door ’t Web ook incompany aangeboden. Dit heeft meerdere voordelen: de cursus kan afgestemd worden op de organisatie en het is efficiënt en kostenbesparend, omdat meerdere collega’s tegelijk kunnen deelnemen en de deelnemers geen reistijd hebben. 

Versterk je beroepshouding en klantgericht communiceren in de praktijk

De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden leert je hoe je het beste zo effectief mogelijk kan communiceren, door middel van verschillende communicatiestijlen. De cursus omvat een theorie- en een praktijkgedeelte, hierdoor kan er goed geoefend worden met de geleerde theorie. 

De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden van ’t Web wordt geleid door gecertificeerde en ervaren docenten die de deelnemers stap voor stap begeleiden, zodat iedereen de juiste vaardigheden onder de knie krijgt.

Neem contact op met één van onze professionals

Programma

De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden is praktijkgericht en flexibel. De cursus duurt een dag en na het volgen van de cursus heb je 7 van de 35 nascholingsuren behaald voor je Code 95. In het theoriegedeelte leren de deelnemers over beroepshouding, imago van een bedrijf, verbale en non-verbale communicatie, hoe ze om moeten gaan met stress en klachten moeten afhandelen. Feedback krijgen en geven, klanten benaderen en omgaan met verschillende culturen zijn ook onderdelen van de cursus. In het praktijkgedeelte gaan de deelnemers de stof oefenen, door middel van een praktijkspel.

Beroepshouding en professioneel imago

Verbale en non-verbale communicatie

Omgaan met stress en communicatieruis

Klachtafhandeling en conflicten voorkomen

Feedback geven en ontvangen

Klantbenadering en omgaan met verschillende culturen

Praktijkspel: toepassen van communicatieve vaardigheden

Leerresultaten

Na het volgen van de cursus Communicatieve & sociale vaardigheden (U14-1) bij ’t Web ben jij je bewust geworden van de invloed van een eerste indruk en wat klantverwachtingen zijn. Je komt er tijdens de cursus achter wat jouw communicatiestijl is en welke communicatiestijl het beste kan worden toegepast in bepaalde situaties. Je kan na de cursus een representatieve houding aannemen, omgaan met stress en effectief feedback geven. Als deelnemer weet je na de cursus hoe je het imago van het bedrijf waar je voor werkt positief onder de aandacht bij klantcontacten kan brengen. Door in de praktijk te oefenen met een praktijkspel leer je hoe je de theorie in je dagelijkse werkzaamheden moet gebruiken. Je oefent met verbale en non-verbale communicatie, klachtafhandeling, omgaan met stress en ruis, klantbenadering, feedback en reflectie. Na de cursus beheers je verschillende communicatiestijlen en weet je wanneer die het best toegepast kunnen worden om agressie of miscommunicatie te voorkomen. 

Voor wie is de cursus bedoeld?

De cursus is bedoeld voor beroepschauffeurs die veel te maken krijgen met klanten en het visitekaartje zijn voor het bedrijf waar ze voor werken. De cursus is ook voor logistiek medewerkers die hun communicatie- en klantvaardigheden willen verbeteren. Logistiek medewerkers krijgen ook elke dag te maken met collega’s of klanten die moeten laden of lossen. Goede communicatie is bevorderend voor de klanttevredenheid en voorkomt misverstanden. De cursus is dus bedoeld voor iedereen die zijn communicatieve en sociale vaardigheden wil verbeteren.

Deze klanten gingen je voor

Reviews

Bij ’t Web maken we leren praktijkgericht en effectief. Onze cursisten delen hun ervaringen over hoe onze opleidingen hen hebben geholpen om veiliger en zelfverzekerder te werken.

Levon Hayrabedjan profielfotoLevon Hayrabedjan
13:54 24 Oct 25
Michał Z profielfotoMichał Z
13:45 14 Oct 25
janusz cwieq812 Cwiek profielfotojanusz cwieq812 Cwiek
13:21 14 Oct 25
Piotr Lakomski profielfotoPiotr Lakomski
12:58 18 Sep 25
ewelina gerwatowska profielfotoewelina gerwatowska
09:17 17 Jul 25
Paweł Artur Dzitko profielfotoPaweł Artur Dzitko
11:39 08 Jul 25
Nada Janjic profielfotoNada Janjic
18:57 26 Jun 25
Een uitstekende BHV-training gevolgd, gegeven door een zeer deskundige docent. Bedankt!
Lukasz Ciesla profielfotoLukasz Ciesla
12:22 19 Jun 25
Lukas Mockus profielfotoLukas Mockus
13:58 06 Jun 25
Sweta Sadat profielfotoSweta Sadat
11:49 24 May 25
Monique Steetzel profielfotoMonique Steetzel
10:30 19 May 25
Zeer goede bijscholing gehad. No nonsense. Duidelijk en afwisselend!
Bettie de Vries profielfotoBettie de Vries
14:41 14 May 25